Version 05-2025
Algemene voorwaarden
OVER DEZE VOORWAARDEN (Definities en andere leesregels)
- Deze Algemene Voorwaarden horen bij de overeenkomst met de titel ‘Mr.Green & Jouw Overeenkomst’ die betrekking heeft op Mr.Green Accounts en Mr.Green Memberships voor het gebruik van Mr.Green Boutique Offices, en op alle documenten die deel uitmaken van die Overeenkomst.
- Deze Algemene Voorwaarden worden gebruikt door Mr.Green Members B.V. en alle Mr.Green Franchise Gastheren (zoals hierna gedefinieerd) en zijn van toepassing op elke Overeenkomst (zoals hierna gedefinieerd) die door of mede namens hen wordt aangegaan.
- Daarnaast hebben deze Algemene Voorwaarden betrekking op alle voorstellen, aanbiedingen en offertes die mondeling of schriftelijk door Mr.Green of een Mr.Green Franchise Gastheer worden gedaan en betrekking hebben op een voorgenomen totstandkoming, wijziging of verlenging van een Overeenkomst.
- In deze Algemene Voorwaarden en in alle documenten die deel uitmaken van de Overeenkomst, hebben de navolgende woorden, wanneer ze zijn geschreven met een beginhoofdletter, de volgende betekenissen:
- Account: het recht van de Klant op het registreren van Memberships met de daarop gebaseerde rechten conform de bepalingen van de Overeenkomst;
- Accountbevestiging: de door Klant en Mr.Green getekende Schriftelijke bevestiging van het aangaan van de Mr.Green & Jouw Overeenkomst, waarin in ieder geval staat vermeld welke soorten en aantallen Memberships voor welke duur bij het aangaan van de Overeenkomst worden afgenomen, wat de Tarieven van de Membership(s) zijn, en welke Deposit moet worden betaald;
- App: de app van Mr.Green, door Mr.Green beschikbaar gesteld voor download via de App Store voor Apple devices of de Play Store voor Android devices, waarmee Members kunnen inloggen op het Mr.Green Portal en onder meer gegevens kunnen wijzigen en boekingen kunnen doen;
- Boutique Office: een kantoorlocatie van Mr.Green;
- Dagpas: een recht op toegang, beperkt tot de betreffende dag, van een van de Boutique Offices, inclusief het gebruik van de aanwezige Faciliteiten en met de mogelijkheid Producten aan te schaffen;
- Deposit: het door de Klant aan Mr.Green als zodanig te betalen bedrag, bedoeld in artikel 40;
- Domicilieverlening: het door Mr.Green toestaan dat de Klant voor een aan klant verbonden onderneming een adres van Mr.Green gebruikt en registreert bij het Handelsregister, de Belastingdienst of andere wettelijke instantie;
- Fair Use: het gebruik van Faciliteiten en Producten dat valt onder een algemeen ‘redelijkheid en billijkheid’ principe zoals dat is verwoord in artikel 23;
- Food & Beverages: alle producten die gekocht kunnen worden in de horeca (het café) van de Boutique Offices van Mr.Green, zoals een sandwich, salade of smoothie.
- Gast: een persoon die op uitnodiging en in aanwezigheid van een Klant of Member in een Boutique Office aanwezig is zonder Member te zijn. Dat kan ook een Medewerker van een Klant zijn voor wie geen Membership is afgesloten;
- Gastheer: de natuurlijke of rechtspersoon die de Boutique Office exploiteert waarop in voorkomend geval een bepaling in de Overeenkomst betrekking heeft;
- Huisregels: de meest recent door Mr.Green aan Klant bekendgemaakte (gedrags-)regels voor het gebruik van de door Mr.Green aangeboden Memberships, Faciliteiten en Producten, geldend voor Klant en Members;
- Inloggegevens: het e-mailadres en het wachtwoord waarmee een Member kan inloggen op het Online Platform;
- Klant: de in de Accountbevestiging als Klant aangeduide contractspartij van Mr.Green;
- Medewerker: een natuurlijke persoon die werkzaam is voor de Klant op basis van een arbeidsovereenkomst of managementovereenkomst, of op basis van een overeenkomst van opdracht (of soortgelijke overeenkomst) die voor een overeengekomen duur is gesloten en op basis waarvan de betreffende persoon deel uitmaakt van de organisatie van de Klant, of als maat of vennoot of bestuurder bij de Klant is betrokken;
- Member: iemand voor wie een Membership is afgesloten. Als we het hebben over Members van Klant, dan hebben we het ook wel over Jouw Members. Dat zijn jouw Medewerkers met een Membership en andere personen voor wie door de Klant een Occasional Membership is aangeschaft;
- Membership: het geheel van de rechten en verplichtingen die een Member verkrijgt door aanmelding door de Klant en acceptatie door Mr.Green en door betaling van de afgesproken vergoedingen;
- Membership Voorwaarden: de meest recent door Mr.Green onder de titel ‘Mr.Green Membership Voorwaarden’ aan Klant bekend gemaakte omschrijving van rechten en verplichtingen met bijbehorende voorwaarden en condities voor de door Mr.Green aangeboden Memberships, Faciliteiten en Producten, geldend voor Klant en Members;
- Mr.Green: de Gastheer in de betreffende Boutique Office;
- Mr.Green Franchise Gastheer: de Gastheer die zelf geen deel uitmaakt van de groep van ondernemingen die verbonden is met Mr.Green Members B.V., maar op basis van uitsluitend een franchiserelatie met Mr.Green Members B.V. (of een andere aan deze verbonden onderneming) een Boutique Office exploiteert;
- Mr.Green Members BV: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Mr.Green Members B.V., ingeschreven in het Handelsregister van de Kamers van Koophandel onder nummer 96429925;
- Mr.Green Portal: de desktop versie van de App;
- Online Platform: de digitale omgeving van Mr.Green waarin Klanten en Members kunnen inloggen via de Mr.Green Portal en/of de App;
- Overeenkomst: de Mr.Green & Jouw Overeenkomst of een andere overeenkomst die tussen Mr.Green en Klant wordt afgesloten met betrekking tot het ter beschikking stellen van een Account, met de daartoe behorende voorwaarden waarnaar in de Accountbevestiging of Mr.Green & Jouw Overeenkomst is verwezen;
- Producten: alle door Mr.Green aangeboden producten en diensten die geboekt/gehuurd kunnen worden ten behoeve van het verrichten van (kantoor)werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld een werkplek (bureau), een vergaderruimte of kantoorruimte;
- Schriftelijk: vastgelegd in woorden op een fysieke drager, zoals papier, of digitaal, bijvoorbeeld via e-mail of een ander elektronisch communicatiemiddel, op een wijze die reproduceerbaar en toegankelijk is voor latere raadpleging
- Workspace Officer: de door Klant als zodanig in de Accountbevestiging aangewezen persoon, respectievelijk diens door Klant aangewezen vervanger;
AANBOD EN AANVAARDING (uitvoering)
- Alle mondelinge en schriftelijke voorstellen, aanbiedingen en offertes van Mr.Green en alle mondelinge en schriftelijke voorstellen, aanbiedingen en offertes van Franchise Gastheren die betrekking hebben op Overeenkomsten of Memberships met betrekking tot Mr.Green Boutique Offices zijn steeds vrijblijvend, totdat een Accountbevestiging met ‘Mr. Green & Jouw Overeenkomst’ is getekend door de bevoegde vertegenwoordiger(s) van Klant en de bevoegde vertegenwoordiger(s) van Mr.Green.
- Mr.Green mag er steeds zonder nader onderzoek vanuit gaan dat elke als bestuurder of directeur of gevolmachtigde van Klant in het Handelsregister van de KVK ingeschreven persoon bevoegd is om Klant in alle zaken aangaande de Overeenkomst te vertegenwoordigen en Klant en Members tegenover Mr.Green te binden. Dat geldt ook voor elke door Klant als Workspace Officer aangewezen persoon.
- Een Overeenkomst komt tot stand en Memberships worden opengesteld op de in de Accountbevestiging aangegeven manier en onder de opschortende voorwaarde dat de Klant alle informatie en documentatie aan Mr.Green heeft verstrekt die daarvoor volgens de tekst van de Accountbevestiging en van de Overeenkomst nodig zijn en dat de daarin genoemde vooraf verschuldigde betalingen zullen zijn ontvangen. Domicilieverlening kan uitsluitend geacht worden door Mr.Green te zijn toegestaan, en valt uitsluitend onder de reikwijdte van de Overeenkomst, indien Mr.Green dat uitdrukkelijk heeft bevestigd en de Klant aan de daarvoor door Mr.Green van tijd tot tijd gestelde eisen voldoet en blijft voldoen. Mr. Green kan altijd aanvullende informatie van Klant of Members verlangen voor zover dat dient ter voldoening aan een wettelijke verplichting of een redelijk belang dient, met name indien de Klant wenst dat Mr.Green domiciliëring van de onderneming van de Klant op een onder beheer van Mr.Green staand adres toestaat.
- Een wijziging van een Membership is geldig (en dus niet vrijblijvend) wanneer die op de door Mr.Green voorgeschreven wijze is geregistreerd via het Online Platform. Mr.Green kan wel een wijziging van een Membership weigeren of een Membership opschorten of beëindigen op basis van een bepaling van de Overeenkomst of de Membership Voorwaarden.
- Als een persoon die aan Klant verbonden is, meer dan eenmalig gebruik maakt van Producten of faciliteiten op Locaties van Boutique Offices alsof een Membership is gegeven, kan Mr.Green eenzijdig vaststellen dat een Overeenkomst in zoverre feitelijk bestaat, en de voorwaarden van de Overeenkomst voor zover die op dat gebruik betrekking hebben, toepassen, ook eenzijdig. Mr.Green is dan onder meer gerechtigd van Klant betaling te ontvangen conform de algemeen geldende tarieven en voorwaarden. Klant is dan verplicht op eerste verzoek van Mr.Green een Overeenkomst aan te gaan middels ondertekening van een door Mr.Green op te stellen Accountbevestiging.
- Mr.Green is bevoegd om derden in te schakelen bij de uitvoering van de Overeenkomst en eventuele andere verplichtingen die direct of indirect uit de Overeenkomst voortvloeien.
- De toepasselijkheid van elke bepaling uit algemene voorwaarden, hoe ook genaamd, waaronder ook inkoopvoorwaarden van Klant of Member, en elke andere voorwaarde die een Klant of Member van toepassing acht terwijl die niet is opgenomen in de Overeenkomst of in bepalingen waarnaar de Overeenkomst verwijst, geldt in alle gevallen als door Mr.Green afgewezen voor zover die bepaling niet uitdrukkelijk en Schriftelijk door Mr.Green is aanvaard.
MEMBERSHIPS
- Memberships kunnen worden aangeschaft voor Medewerkers van Klanten. Daarnaast kan Mr.Green andere personen aanwijzen voor wie door de Klant een Membership kan worden afgesloten, en kan Mr.Green middels de Membership Voorwaarden of andere voorwaarden die tot de Overeenkomst behoren de aanvraag van Memberships door de Klant mogelijk maken voor andere aan de Klant gerelateerde personen die aan daarbij te bepalen voorwaarden voldoen.
- Een Membership kan dus niet voor een rechtspersoon of een samenwerkingsverband worden afgesloten.
- Mr.Green bepaalt middels de Membership Voorwaarden (of daarvoor in de plaats tredende voorwaarden die door Mr.Green aan Klant zullen zijn bekend gemaakt) welke Faciliteiten bij een Membership horen, zodat het gebruik daarvan zonder aanvullende vergoeding beschikbaar is, en welke Producten door Members kunnen worden aangeschaft.
- Op verzoek van Mr.Green zal de Klant verplicht zijn aan Mr.Green het bestaan en de aard van de relatie tussen de Klant en een persoon voor wie het Membership is aangevraagd, met deugdelijke middelen aan te tonen, zodat Mr.Green de verstrekte informatie kan verifiëren.
- Alleen een Membership geeft recht op gebruik van Faciliteiten en het boeken van Producten. Mr.Green kan naar analogie van de bepaling van artikel 9 ook eenzijdig vaststellen dat met betrekking tot de daar bedoelde gebruiker een Membership bestaat, en dat de regels die aan een Membership zijn verbonden (inclusief de Tarieven, Membership Voorwaarden en Huisregels) van toepassing zijn. De Klant is dan verplicht de betreffende persoon op eerste verzoek van Mr.Green als Member te registreren.
- Mr.Green behoudt zich te allen tijde het recht voor om aanvragen van aanvullende Memberships of uitbreidingen van de huidige Memberships te weigeren.
GEBRUIK VAN LOCATIES, FACILITEITEN EN PRODUCTEN (Fair Use)
- Als uitgangspunt geldt dat de soorten beschikbare Faciliteiten en Producten in alle Boutique Offices zoveel mogelijk gelijk of vergelijkbaar zijn, en dat de beschikbaarheid daarvan middels het Online Platform aan Klant en Members bekend kan zijn. Het in een specifieke Boutique Office tijdelijk of permanent niet aanwezig of beschikbaar zijn van een Faciliteit (bijvoorbeeld een eGym) of Product (bijvoorbeeld door een beperking in leverbaarheid) leidt niet tot een aanspraak op korting of compensatie. Indien een reeds geboekt Product niet op het afgesproken moment of voor de afgesproken duur beschikbaar is of een tekortkoming vertoont, zal de Host van de betreffende Boutique Office daar op de kortst mogelijke termijn de meest passende oplossing voor aanbieden.
- Aanwezigheid in een Locatie of gebruik van Faciliteiten en Producten is uitsluitend toegestaan voor Members en Gasten. Het gebruik brengt automatisch mee dat alle verplichtingen die op basis van de Membership Voorwaarden en Huisregels voor Members en Gasten gelden, van toepassing zijn, ook als er op het moment van gebruik geen geldig Membership bestaat of geen geldige aanmelding als Gast is gedaan. Toegang tot een Boutique Office buiten de tot een Membership behorende dagen resulteert in doorberekening van de kosten van een Dagpas, waarmee dan het recht op toegang tot de Boutique Office de Faciliteiten voor die dag is verkregen.
- Aanwezigheid in een Locatie of Gebruik van Faciliteiten en Producten is steeds voor eigen risico van de Klant en Members, behoudens de verantwoordelijkheid van Mr.Green volgens de wet voor zover die niet door Mr.Green kan worden uitgesloten.
- Het is de verantwoordelijkheid van Klant en de Members van de Klant om voorafgaand aan het boeken en gebruiken van een Product, na te gaan of het betreffende Product geschikt is voor de beoogde activiteiten en het aantal personen.
- Het is niet toegestaan om zonder Schriftelijke toestemming van Mr.Green:
- wijzigingen aan te brengen aan Faciliteiten of Producten of algemene (buiten)ruimtes en terreinen;
- gedurende de looptijd van de Overeenkomst het Faciliteiten, Producten of andere zaken anders te gebruiken dan op de wijze waarop het conform de Overeenkomst en in het bijzonder de geldende Huisregels of anderszins kenbaar voor bedoeld is;
- de Faciliteiten, Producten of andere zaken die aan Mr.Green toebehoren te gebruiken voor een ander doel dan waarvoor het conform de Overeenkomst en in het bijzonder de geldende Huisregels of anderszins kenbaar bedoeld is;
- de gehuurde Faciliteiten en Producten aan derden onder te verhuren of in gebruik te geven, al of niet tegen betaling.
- Gebruik van de Faciliteiten en Producten is gebaseerd op het principe van Fair Use. Dit betekent dat alle Members daar op een redelijke en respectvolle manier gebruik van maken en rekening houden met de belangen van andere Members en Mr.Green. Members behoren Faciliteiten en Producten alleen te gebruiken voor normaal, dagelijks zakelijk gebruik en geen overmatig of onevenredig gebruik te maken van bijvoorbeeld koffie en thee, en gedeelde voorzieningen, technische voorzieningen zoals printers of Wi-Fi niet onnodig te belasten. Mr.Green behoudt zich het recht voor om in geval van structureel of buitensporig gebruik dat ten koste gaat van andere Members of Mr.Green, daarover in gesprek te gaan en waar nodig passende maatregelen te nemen.
BEDRIJFSHULPVERLENING (BHV)
- Op in de Membership Voorwaarden aangegeven tijden is een Host aanwezig. De Host of een andere door Mr.Green aangewezen persoon fungeert als bedrijfshulpverlener voor de eigen medewerkers van Mr.Green. Elke Klant is verantwoordelijk voor het arbeidsomstandigheden- en veiligheidsbeleid voor eigen Medewerkers. De Klant dient na te gaan welke verantwoordelijkheden de Klant daar zelf voor heeft en zorgt dat de eigen Members en hun Gasten op de hoogte zijn van de noodprocedures, vluchtroutes en veiligheidsvoorschriften van de Mr.Green Boutique Office Locatie waar de Medewerkers en hun Gasten zijn. In geval van calamiteiten waarbij de Host aanwezig is, coördineert de Host voor zover nodig. Members moeten in zoverre altijd de aanwijzingen van de Host opvolgen.
SCHADE EN AANSPRAKELIJKHEID (Vrijwaring)
- Mr.Green spant zich naar vermogen in om de Memberships en de daarbij behorende Faciliteiten, de Producten en Food & Beverages zo goed als mogelijk te leveren en in te vullen.
- Mr.Green zal altijd proberen om eventuele overlast als gevolg van onderhouds- en andere werkzaamheden zoveel mogelijk te beperken. Als er toch overlast is dan brengt dat voor Mr.Green geen verplichting mee om compensatie, korting of een andere vorm van genoegdoening aan Klant of Members te verstrekken.
- Eventuele door Mr.Green en/of personeel van Mr.Green gegeven adviezen zijn vrijblijvend en Mr.Green is niet aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit opvolging van die adviezen. Mr.Green is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Mr.Green is uitgegaan van door of namens Klant of Members verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.
- Mr.Green is niet aansprakelijk voor enige schade die zou kunnen voortvloeien uit tekortkomingen in de door Mr.Green aangeboden Faciliteiten en Producten, tenzij die tekortkoming voortvloeit uit opzet of bewuste roekeloosheid van Mr.Green. Ook overigens is de aansprakelijkheid van Mr.Green uitgesloten. Deze uitsluitingen gelden niet voor zover uitsluiting wettelijk niet toegestaan of onmogelijk is.
- Mr.Green is niet verzekerd in geval van diefstal, schade of verlies van eigendommen van Klant, Members of Gasten. Mr.Green is niet aansprakelijk voor schade van Klant, Members of Bezoekers die het gevolg is van beschadiging, diefstal of verlies van eigendommen van Klant, Members of Bezoekers, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Mr.Green. Mr.Green heeft wel meerdere camera’s in het pand, die in geval van een incident gebruikt kunnen worden en zal medewerking verlenen aan een onderzoek mocht sprake zijn van een incident. Ook zijn er lockers beschikbaar waarin Members hun persoonlijke eigendommen veilig kunnen opbergen.
- Voor indirecte schade en gevolgschade is Mr.Green nooit aansprakelijk. Daaronder worden ook bedrijfsschade, verlies van winst of inkomsten, immateriële schade en letselschade gerekend.
- Aan Mr.Green kan in ieder geval niet worden toegerekend schade veroorzaakt door gebrekkige werking van installaties en aansluitingen (of gebruik daarvan), schade door van buiten komend onheil, zoals blikseminslag, storingen in het elektriciteitsnet, schade veroorzaakt door een gebeurtenis of omstandigheid die in het maatschappelijk verkeer in het algemeen geldt als overmacht.
- Voor zover Mr.Green de aansprakelijkheid voor schade heeft uitgesloten, vrijwaart Klant Mr.Green voor (rechts)vorderingen van Members en Gasten in verband met door dezen feitelijk of beweerdelijk geleden schade.
- Indien een Member of Gast of Klant schade lijdt of een Klant meent dat een schade die door een Member of Klant is geleden, op Mr.Green kan worden verhaald, kan een vordering uit dien hoofde uitsluitend door Klant bij Mr.Green of de verzekeraar van Mr.Green worden ingediend. Ook in dit verband verleent Klant vrijwaring aan Mr.Green.
- Elke schade dient door Klant zonder onnodig uitstel bij Mr.Green te worden gemeld en iedere vordering tot herstel of vergoeding van schade dient door Klant zonder onnodig uitstel te worden ingediend. Indien een schademelding door nalatigheid of toedoen van Klant, Member of Gast met vertraging door Mr.Green wordt ontvangen en Mr.Green daardoor een schadebeperkende maatregel niet heeft kunnen nemen die bij tijdige melding wel had kunnen worden genomen, is Mr.Green bevoegd een vordering in verband met die schade in zoverre af te wijzen. Dat geldt ook indien een vordering niet binnen redelijke termijn na ontdekking van de schade zal zijn ingediend.
- De aansprakelijkheid van Mr.Green gaat nooit uit boven het bedrag dat de verzekeraars van Mr.Green vergoeden. Indien de aansprakelijkheidsverzekering geen dekking biedt is de schade gemaximeerd tot het bedrag dat de Klant de afgelopen zes maanden heeft betaald voor de Memberships van Mr.Green.
- Klant, Workplace Manager, Members en Gasten zijn verantwoordelijk voor het zorgvuldig geheimhouden van Inloggegevens.
- Klant, Members en Gasten zijn hoofdelijk aansprakelijk voor schade die zij veroorzaken door ongeoorloofd of onzorgvuldig gebruik, of gebruik dat niet overeenkomt met de bedoeling, van Faciliteiten of Producten (waaronder in elk geval, maar niet uitsluitend, elk handelen en elk nalaten te handelen valt dat niet conform Membership Voorwaarden en Huisregels is). Bij schade die is ontstaan tijdens het gebruik van het gehuurde product of de gehuurde ruimte, bij niet schone oplevering van een product of ruimte of bij verlies van een Product van Mr.Green, worden de schoonmaakkosten, herstelkosten of vervangingskosten in rekening gebracht bij Klant.
- Als derden schade lijden als gevolg van het handelen van Klant en of Members van Klant, dan is Klant hiervoor aansprakelijk. Klant vrijwaart Mr.Green tegen aanspraken van derden.
- Klant dient voor de eigen aansprakelijkheid onder of in verband de uitvoering van de Overeenkomst, waaronder ook aansprakelijkheid welke krachtens de wet of algemeen aanvaarde normen voor zijn rekening en risico komt hiervoor, en al of niet in verband met aansprakelijkheid als werkgever of opdrachtgever, alsmede voor eventuele eigen schade, te lijden door Klant, zijn Members en zijn Gasten, de gebruikelijke eigen verzekeringen af te sluiten.
- Klant is verplicht om Mr.Green actief en vooraf Schriftelijk op de hoogte te stellen van eventuele risico’s voor de Faciliteiten en Producten die Klant of Members of Gasten van Klant voornemens zijn te gaan gebruiken. Daarnaast is Klant verplicht om Mr.Green actief en vooraf Schriftelijk op de hoogte te stellen over eventuele risico’s voor de goede naam van Mr.Green, bijvoorbeeld, doch niet uitsluitend, in verband met de reputatie van Klant, Members en Gasten, de aard van een bijeenkomst in een Boutique Office, eventuele dreiging of aantrekking van ongewenst gedrag, politieke of maatschappelijke onrust en mogelijke weigering van benodigde vergunningen in algemene zin, mede op grond van de Wet Bibob of eigen vergunningen van de locatie. Mr.Green behoudt zich het recht voor met onmiddellijke ingang de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de Overeenkomst te beëindigen zonder dat Mr.Green schadeplichtig is jegens Klant als blijkt dat Klant de informatieverplichting heeft geschonden. In dat geval is Klant tevens schadeplichtig jegens Mr.Green.
FINANCIËLE VOORWAARDEN (Deposit en Kredietcheck)
- Mr.Green stelt voor de Klant een Deposit vast: een door Klant op rekening van Mr.Green te storten (of door Mr.Green te incasseren) bedrag dat dient als zekerheid voor de toekomstige betalingsverplichtingen van de Klant. Mr.Green stelt de hoogte van de Deposit bij ondertekening van de Accountbevestiging vast op basis van de verwachte gemiddelde maandelijkse factuurbedrag voor Memberships en Producten. Vervolgens wordt de hoogte jaarlijks na herijking per 1 januari, op basis van het gemiddelde factuurbedrag in het voorafgaande kalenderjaar, opnieuw vastgesteld. De Deposit bedraagt als uitgangspunt twee maal het gemiddelde factuurbedrag bedoeld in artikel 41.
- Na de jaarlijkse herijking wordt een eventuele verhoging bij Klant geïncasseerd of dient Klant het bedrag daarvan op rekening van Mr.Green te storten.
- Een verlaging van de Deposit op basis van de jaarlijkse herijking, en de uiteindelijke terugbetaling van de gehele Deposit na beëindiging van de Overeenkomst, wordt door Mr.Green binnen 30 dagen na de herijking respectievelijk beëindiging terugbetaald, of wordt indien Mr.Green daarvoor kiest, verrekend met reeds opeisbare betalingen voor facturen.
- Mr.Green is gerechtigd om naar aanleiding van de aanvraag van een Account en op elk door Mr.Green te bepalen moment daarna een kredietcheck van Klant te laten uitvoeren. Naar aanleiding van de uitkomst daarvan is Mr.Green te allen tijde gerechtigd om een aanvullende verhoging van het Deposit vast te stellen, dat Klant dient te voldoen alvorens Klant nog Producten en aanvullende Memberships kan aanschaffen. De uitkomst van een Kredietcheck kan daarnaast voor Mr.Green gronden opleveren voor het opschorten of beëindigen van de Overeenkomst van de Klant, ook tussentijds, dus voor afloop van een vaste looptijd.
Prijzen en tarieven
- Actuele prijzen van Memberships en Producten zijn te vinden op het Online Platform en kunnen kosteloos opgevraagd worden bij de Support afdeling via de helpdesk van Mr.Green. Alle prijzen zijn exclusief BTW en eventuele overige heffingen van overheidswege.
- Prijzen van Memberships en Producten zijn tot nadere aankondiging vast, met uitzondering van prijzen van Food & Beverages, die dagelijks kunnen wijzigen.
- Mr.Green kan de prijzen van Memberships en Producten (anders dan Food & Beverages) eenmaal per twaalf maanden aanpassen op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie (Consumentenprijsindex, CPI), reeks alle huishoudens (2024 = 100), zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De aangepaste prijzen worden berekend volgens de volgende formule: nieuwe prijs = huidige prijs × (Indexcijfer nieuwe periode ÷ Indexcijfer oude periode), waarbij het Indexcijfer nieuwe periode het meest recent door het CBS gepubliceerde jaarindexcijfer is voorafgaand aan de aanpassingsdatum, en het Indexcijfer oude periode het jaarindexcijfer is dat gold op het moment van de laatste prijsaanpassing of, bij eerste aanpassing, bij aanvang van de Overeenkomst.
- Mr.Green kan de prijzen van Memberships en Producten (anders dan Food & Beverages) daarnaast eenmaal per twaalf maanden aanpassen aan werkelijke stijging van door Mr.Green gemaakte kosten in verband met huur, energie en alle overige kosten van ingekochte zaken.
- Mr.Green stelt Klant uiterlijk een maand voor de ingangsdatum van de voorgenomen prijswijziging van die wijziging op de hoogte.
- Voor Klanten van wie de Memberships een resterende vaste looptijd van meer dan twee maanden hebben, geldt, indien binnen een periode van twaalf maanden een prijsstijging op basis van de bepaling van artikel 47, samen met een prijsstijging in diezelfde periode op basis van de bepaling van artikel 48, voor de Klant aantoonbaar tot een verhoging van het totale gemiddelde maandelijkse factuurbedrag voor Memberships van meer dan tien procent (10%) leidt, het volgende. De Klant kan binnen 30 dagen een verzoek aan Mr.Green doen om de Memberships in goed overleg met de Klant voor de resterende vaste looptijd aan te passen. Mr.Green spant zich dan in om een gewijzigde samenstelling van Memberships of een andere oplossing aan te bieden, waardoor de stijging van maandelijkse kosten voor de Memberships voor de Klant beperkt kan blijven tot 10%. Indien Mr.Green er niet binnen 30 dagen in slaagt om een naar het oordeel van de Klant passend voorstel te doen, zal de Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst op te zeggen.
Facturatie en betaling
- Mr.Green brengt de kosten van Memberships per kalendermaand vooraf in rekening. Producten en Dagpassen die niet meteen bij aankoop worden betaald, worden na afloop van de kalendermaand in rekening gebracht. Mr.Green reikt hiervoor facturen uit.
- Facturen worden per e-mail verzonden.
- Klant dient binnen 30 dagen na de factuurdatum tegen een factuur te protesteren bij Mr.Green, bij gebreke waarvan het recht vervalt om te protesteren, de betaling op te schorten en/of een procedure in te stellen tegen Mr.Green. In geval van een verschil van mening over een deel van de factuur, dan is Klant gehouden om het niet-betwiste deel van de factuur binnen de betalingstermijn te betalen.
- De betaling van facturen van Mr.Green dient, zonder opschorting of verrekening, te geschieden binnen 4 dagen na de factuurdatum.
- Betaling vindt plaats per zakelijke incasso. De Klant is verplicht daarvoor bij ondertekening van de Accountbevestiging of zodra Mr.Green daarom verzoekt, een zakelijke incassomachtiging te verstrekken. De incasso wordt voor Mr.Green uitgevoerd op naam van Mr.Green Members B.V., ook indien de Overeenkomst tot stand is gekomen door ondertekening van een Accountbevestiging met een andere Gastheer.
- Indien incasso tijdelijk niet mogelijk is, kan de Klant betalen via bankoverschrijving op de door Mr.Green aangegeven bankrekening. Mr.Green kan hiervoor administratiekosten in rekening brengen, ter hoogte van €75,00 per factuur.
- Indien Schriftelijk overeengekomen is ten aanzien van de Food & Beverages betaling op rekening mogelijk.
- Indien binnen de betalingstermijn geen betaling is ontvangen door Mr.Green, is Klant van rechtswege in verzuim. De wettelijke handelsrente zal dan verschuldigd zijn (waarbij geldt dat voor de berekening van de verschuldigde rente een gedeelte van de maand wordt aangemerkt als een hele maand) en Mr.Green zal gerechtigd zijn de buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 350,00 in rekening te brengen.
- Indien de factuur van Mr.Green, ondanks herhaalde aanmaning niet wordt voldaan binnen 60 dagen na de vervaldatum, kan Mr.Green haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst opschorten en Members de toegang tot de Boutique Offices van Mr.Green weigeren.
- De Nederlandse (fiscale) wet- en regelgeving is van toepassing, ook als Klant in het buitenland is gevestigd.
WIJZIGINGEN
- Mocht een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden of de Overeenkomst (waarmee hier ook wordt bedoeld een bepaling die op grond van de Accountbevestiging op de Overeenkomst van toepassing is) onverhoopt nietig, vernietigbaar of onverbindend zijn, dan is Mr.Green bevoegd om die bepaling te vervangen door een geldige bepaling die qua inhoud en strekking zo min mogelijk afwijkt van de oorspronkelijke bepaling.
- Mr.Green is bevoegd de tekst, inhoud en strekking van de Membership Voorwaarden, de Huisregels, het document ‘Mr.Green & Jouw Privacy’ en deze Algemene Voorwaarden aan te passen. Een aanpassing gaat altijd in per de eerste dag van een door Mr.Green aan te wijzen kalendermaand. Mr.Green deelt wijzigingen Schriftelijk aan de Klant mee, uiterlijk 30 dagen voor de genoemde ingangsdatum. Indien de Klant een wijziging niet wenst te aanvaarden, kan de Klant de Overeenkomst per ingangsdatum van de wijziging opzeggen.
- Voor Klanten van wie de Memberships een resterende vaste looptijd van meer dan twee maanden hebben, geldt, indien Mr.Green de kenmerken of eigenschappen van een soort Membership of van een Product (anders dan Food & Beverages) zodanig wijzigt dat redelijkerwijs kan worden vastgesteld dat de Klant of zijn Members daarvan een, gezien alle omstandigheden, onredelijk nadeel ondervindt, met name indien dat leidt tot stijging van kosten, en de Klant binnen 30 dagen nadat de wijziging aan de Klant of Member is bekendgemaakt vraagt om aanpassing van de getroffen Memberships, zal Mr.Green met de Klant overleggen om tot een passende gewijzigde combinatie van Memberships te komen. Mr.Green spant zich dan in om een gewijzigde samenstelling van Memberships of een andere oplossing aan te bieden, waardoor een eventueel resterend nadeel niet onredelijk zal zijn. Indien Mr.Green er niet binnen 30 dagen in slaagt om een naar het oordeel van de Klant passend voorstel te doen, zal de Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst op te zeggen.
BEËINDIGING
- Tenzij de Overeenkomst voor een resterende vaste periode van meer dan een kalendermaand is aangegaan, kan de Overeenkomst te allen tijde door een Partij bij de Overeenkomst worden opgezegd per einde van de kalendermaand. De opzegging moet per Schriftelijke mededeling worden gedaan, gericht aan de Partij die de Accountbevestiging mede heeft ondertekend. Een bericht per e-mail met ontvangstbevestiging geldt hierbij als Schriftelijke mededeling.
Overeenkomsten en Memberships met een resterende looptijd van meer dan een kalendermaand
- De bepalingen van artikel 66 tot en met 69 hebben uitsluitend betrekking op Overeenkomsten en Memberships met een resterende looptijd van meer dan [een?] kalendermaand.
- Wanneer de Klant (een deel van) de lopende Memberships voor het einde van de afgesproken looptijd wenst te beëindigen, kan de Klant die Memberships steeds tegen het einde van de lopende kalendermaand opzeggen, voor zover het maandelijkse factuurbedrag van de gedurende de Looptijd reeds beëindigde en alsdan te beëindigen Memberships niet meer bedraagt dan 20% van het totale maandelijkse factuurbedrag van Memberships dat bij de Accountbevestiging was vastgesteld.
- Een opzegging van meer dan 20% (als bedoeld in het voorgaande artikel) heeft voor dat hogere deel geen gevolg. De resterende 80% van de Memberships blijven beschikbaar voor gebruik door nog actieve of nieuw aan te melden Members van Klant, en Mr. Green brengt het overeengekomen tarief van de afgesloten Membership(s) gedurende de resterende looptijd volgens de gebruikelijke regels in rekening.
- Als de Overeenkomst door de Klant geheel wordt opgezegd, eindigen daarmee ook de lopende Memberships per de datum waartegen is opgezegd. De Klant dient dan per de datum waartegen is opgezegd 80% van het overeengekomen tarief voor de duur van de resterende looptijd van de afgesloten Memberships aan Mr.Green te vergoeden.
- Indien Mr.Green de Overeenkomst of een Membership opzegt, dan is de Klant in beginsel niet het overeengekomen tarief per maand voor de duur van de resterende looptijd van de beëindigde Memberships verschuldigd, tenzij de opzegging door Mr.Green verband houdt met een wanprestatie door de Klant en/of met een schending van de Membership Voorwaarden of Huisregels door de Klant, zijn Members of zijn Gasten, die zodanig ernstig is dat naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet van Mr.Green verlangd kan worden de Overeenkomst dan het betreffende Membership te laten voortduren.
- Als één van de Partijen zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, dan zal de andere Partij eerst (Schriftelijk) vragen om de afspraak alsnog na te komen door middel van een aanmaning of ingebrekestelling. De andere partij moet dan een redelijke termijn krijgen om de afspraak alsnog na te komen. Doet de andere partij dit niet of laat die partij al weten niet na te komen, dan kan de Overeenkomst worden ontbonden. Deze bepaling heeft geen betrekking op een betalingsverzuim van de Klant, waarvan sprake is zodra een vastgestelde termijn is verstreken zonder dat volledige betaling van het verschuldigde heeft plaatsgevonden.
- Mr.Green is bovendien bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten, of de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen door Schriftelijke opzegging op grond van een (of meer) gewichtige reden(en), zonder dat een ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst is vereist, zonder inachtneming van een opzegtermijn en zonder dat Mr.Green een schadevergoeding aan Klant zal zijn verschuldigd. Van een gewichtige reden is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, sprake indien:
- Klant meer dan eens niet behoorlijk of niet tijdig aan een voor hem uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichting voldoet, ook niet nadat Mr.Green Klant daartoe Schriftelijk heeft gesommeerd en de in de sommatiebrief genoemde termijn is verstreken;
- Een in opdracht van Mr.Green uitgevoerde kredietcheck met betrekking tot de Klant naar het redelijk oordeel van Mr.Green op een onaanvaardbaar betalingsrisico duidt;
- Klant in staat van faillissement wordt verklaard, aan Klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend of de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen op Klant van toepassing wordt verklaard;
- Conservatoir en/of executoriaal beslag wordt gelegd op vermogensbestanddelen van Klant of Klant op andere wijze de vrije beschikking over het vermogen verliest;
- Klant in staat van beschuldiging wordt gesteld ten aanzien van een door de Nederlandse of een toepasselijke buitenlandse wet als misdrijf aangemerkt delict.
TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLENREGELING
- Op de Overeenkomst en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van de bepalingen van het Weens Koopverdrag.
- Alle vorderingen die Klant en/of Members menen te hebben tegenover Mr.Green dienen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 25 dagen nadat Klant of Member bekend was of had kunnen zijn met de vordering, Schriftelijk aan Mr.Green kenbaar te zijn gemaakt. Na het verstrijken van de klachttermijn van 25 dagen, komt de vermeende vordering op Mr.Green te vervallen en kan Klant en/of het Member hier geen beroep meer op doen.
- Ingeval van een geschil tussen Mr.Green en een Klant, Member of Gast, die betrekking heeft op de Overeenkomst of uit daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen zij trachten deze in eerste instantie op te lossen met behulp van mediation, conform het Reglement van de Mediatorsfederatie Nederland (MfN) zoals dat luidt op de aanvangsdatum van de mediation. Zolang de mediation niet is beëindigd, zal geen der partijen het geschil aan de rechter voorleggen, tenzij uitsluitend ter bewaring van rechten. De bij het geschil betrokken partijen wonen de eerste mediationbijeenkomst gezamenlijk bij. Daarna zijn de partijen vrij de mediation op ieder gewenst moment te beëindigen. De mediation vangt aan op het moment dat partijen de eerste gezamenlijke mediationbijeenkomst bijwonen.
- Indien het onmogelijk is gebleken een geschil als in het voorgaande artikel bedoeld op te lossen met behulp van mediation, of indien een geschil uitsluitend de betaling van een opeisbare geachte geldvordering betreft (in welk geval de bepaling van het voorgaande artikel niet van toepassing is), zal dat geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het Arrondissement waar de Gastheer volgens de inschrijving in het Handelsregister van de KVK zijn hoofdvestiging heeft.